logo print

laatste nieuws

Home

Voorwoordje 2020

Beste leden en ouders
In september hebben we van onze laatste vergaderingen genieten met de oude leidingsploeg. Ondertussen is de overgang gepasseerd en maken wij ons klaar voor het nieuwe jaar vol nieuwe kansen. Uiteraard zal de starten een beetje anders zijn met corona nog steeds in het land, maar dit houdt ons niet tegen er toch volop voor te gaan! Momenteel bevinden we ons in code geel en mogen we dus ravotten in bubbels van 50. Meer informatie over de kleurcodes vind je via https://www.scoutsengidsenvlaanderen.be/Corona

Hieronder alvast de informatie over het uniform, inschrijven, lidgeld en medische fiches;Het uniform houdt in voor de…

kapoenen en welpen

- gele scouts 54 T-shirt (aan te kopen na elke vergadering)
- das (aan te kopen na elke vergadering + de eerste is gratis) …
de pioniers, jonggivers en givers
- gele scouts 54 T-shirt (aan te kopen na elke vergadering)
- das (aan te kopen na elke vergadering + de eerste is gratis)
- groene broek/rok
- beige scoutshemd (aan te kopen in de Hopper)

Na elke vergadering kunnen er dassen en T-shirts aangekocht worden bij de leiding. Ook is er een tweedehandsaanbod.

Verder bedraagt het lidgeld € 50 voor het eerste kind en € 45 voor elk volgende kind. Dit dient gestort te worden op BE69 9794 3198 7178 tegen 11 oktober 2020 met als mededeling naam lid + tak. Mocht dit bedrag te hoog liggen dan mag u altijd contact opnemen via groepsleiding@scoutsvalaar.be voor meer informatie over verminderd lidgeld (€10).

Alle bestaand leden worden opnieuw ingeschreven, maar ben je nieuw? Dan stuur je best een mailtje naar groepsleiding@scoutsvalaar.be.

Om de vergaderingen veilig te organiseren, moet de medische fiche van uw kind in orde zijn. Vanaf dit jaar worden deze volledig online ingevuld via de Groepsadministratie. www.scoutsengidsenvlaanderen.be/groepsadministratie Je maakt een account aan met je lidnummer. Dit is te vinden op je lidkaart van vorig jaar of op te vragen via groepsleiding@scoutsvalaar.be

Mochten er verder nog vragen zijn, dan mag u ons altijd aanspreken of mailen naar groepsleiding@scoutsvalaar.be

een stevige linker
Wout en Marjolein

Annulatie alle vergaderingen maart 2020

Beste Ouders en leden,

Omwille van het Corona virus (COVID-19) schrappen wij per direct alle scoutsactiviteiten. Dit houd in alle vergaderingen van de gewone scoutswerking, Het givercafe van 13 maart en het groepsweekend van 20 tot 22 maart.

Meer info volgt...
Meer info kan u ook vinden op : https://www.scoutsengidsenvlaanderen.be/nieuws/2020/03/12/nieuwsflits-activiteiten-scouting-on-hold

U kan ook altijd mailen naar groepsleiding@scoutsvalaar.be

Infromatie Groepsweekend

Informatie Groepsweekend

GAAT NIET DOOR WEGENS COVID-19

 

HET CONTINENTENWEEKEND VAN 20 MAART TOT 22 MAART
 
Bij deze bent u uitgenodigd voor dit geweldige cultuurverijkende weekend. Om zoveel mogelijk culturen leren te kennen hebben we mensen uit alle verschillende continenten uit de hele wereld uitgenodigd.  De genodigden: - Amerika(kapoenen) - Azie(welpen) - Oceanië(pioniers) - Afrika(jonggivers) - Europa(givers) en om deze culturele bijeenkomst compleet te makenmensen van de polen.
 
Om dit weekend tot een goed einde te brengen heb je de volgende spullen nodig: - voldoende kledij voor het weekend en regenkleding. - verkleedkleren (volgens jouw continent) - toiletgerief (tandenborstel, tandpasta…) - keukenhanddoek - slaapgerief (slaapzak, bedovertrek, kopkussen, pyjama…)
GROEPSWEEKEND - medische fiche en identiteitskaart (zie mail voor meer info) - goed humeur
 
Laat via groepsleiding@scoutsvalaar.be weten of je wel of niet komt ten laatste 15 maart 2020.
 
Dit cultureel verrijkende zal € 30 kosten. Dit dient gestort te worden op BE69 9794 3198 7178 ten laatste 17 maart met vermelding van naam lid + tak.
 
De kapoenen en welpen spreken vrijdag 20 maart af om 18u15 aan de lokalen van de Egied Segerslaan.  De pioniers, jonggivers en givers spreken vrijdag 20 maart af om 19u aan de lokalen van de Gebroeders de Wachterstraat. We zoeken hiervoor ook ouders die willen rijden naar de weekendlocatie. Laat in de mail weten of u heen en/of terug kan rijden en hoeveel plaats u te bieden heeft.
 
Het weekend eindigt zondag 22 maart om 12u30 aan Kamphuis Den Broekkant (Broekstraat 29, Arendonk).

de programma's

of download het volledige
programmaboekje

 

Onze activiteiten