Vriendenkring

Wie we zijn

Wij, de Vriendenkring van 54 Scouts Valaar, zijn een groep geëngageerde sympathisanten die de groep actief willen helpen.

Elke ouder of oud-scout is zeer welkom om ons team te komen versterken. Kost niks, maar geeft wel erg veel voldoening!

Wat we doen

Wij zijn er voornamelijk om de groep en de leiding te ondersteunen, daar waar we dat als ouder of oud-leiding kunnen. Vaak gaat het hierbij om financiële steun: verwarming, verlichting, huur, verzekering, aankoop groot materiaal, enz. Allemaal om de werking van de groep mogelijk te maken in de best mogelijke omstandigheden.

Om die broodnodige fondsen te voorzien, organiseren wij jaarlijks een aantal "grote" activiteiten: de Scoutsquiz (december), tappen op een festival (mei), de Bijbabbelbarbecue (juni), de overgang (wij bakken die heerlijke frietjes!).

Hoe we werken

Om deze activiteiten te organiseren, is het natuurlijk nodig om een aantal keer samen te komen. Gemiddeld genomen zal dit niet meer dan 2 maandelijks zijn, echter vlak voor een grote activiteit kan dit iets vaker zijn.

Op die bijeenkomsten is ook steeds (iemand van) de groepsleiding aanwezig en worden de activiteiten en takenverdeling besproken. Ook komen er soms andere zaken aan bod, bijvoorbeeld vragen van de groep om hulp bij bepaalde dingen.

Vele handen

Wij zijn dus steeds op zoek naar enthousiaste personen die deze ploeg willen versterken!

Je hoeft daarom niet elke vergadering of activiteit mee te doen, je kan je ook gewoon opgeven om tijdens één of meerdere activiteiten een helpende hand toe te steken! Altijd welkom!

Hoe kan je ons bereiken?

Heb je nog vragen, aarzel dan niet om ons aan te spreken. Dit kan makkelijk voor of na een vergadering aan de scoutslokalen!

Of eenvoudig via vriendenkring@scoutsvalaar.be

Of via de leiding, zij hebben onze telefoonnummers.

Graag tot binnenkort!

De Vriendenkring