Takwerking

Kapoenen

Het leven van een kapoen is er één vol spel, fantasie, creativiteit en expressie. En daar spelen we volop op in. Het hoogtepunt in een kapoenenleven? Voor de eerste keer op kamp!

Leeftijd: 6 tot 8 jaar (1e en 2e leerjaar)

Welpen

Is het leven een jungle of een speeltuin? Welpen leren zélf spannende dingen doen. Hun eigen lokaal inrichten, knutselen, in bomen klimmen, kampen bouwen onder de blote hemel...

Leeftijd: 8 tot 10 jaar (3e en 4e leerjaar)

Pioniers

Eerste keer op tentenkamp, eerste keer experimenteren met sjorren, eerste keer op een echte tweedaagse, voor de pioniers zit het scoutsjaar vol ontdekkingen!

Leeftijd: 11 tot 12 jaar (5e en 6e leerjaar)

Jonggivers

Op woudlopersavontuur met de rugzak of op fietstocht met de patrouille. Een vlot sjorren of vuurtjes stoken en je eigen potje koken. Zo leren we de kneepjes van het vak. Je creativiteit botvieren of stevig spelen en sporten: jonggivers zijn aan zet!

Leeftijd: 13 tot 14 jaar (1e en 2e middelbaar)

Givers

We gaan een stapje verder. Givers bieden we alle kansen om te bewijzen wat ze in hun mars hebben. Er is ruimte om te experimenteren en mee te beslissen. Grootse projecten kleuren hun scoutsdag, maar gewoon gezellig samen zijn hoort er ook bij.

Leeftijd: 14 tot 17 jaar (3e, 4e en 5e middelbaar)

Jins

Jin betekent Jij en Ik, een Noodzaak. Ze zijn vaak op zoek naar (inzicht in) zichzelf, een eigen weg en nieuwe ervaringen. Met vallen en opstaan ontdekken ze de wereld. Jins genieten volop van een laatste jaar waarin ze leren samenwerken, samen denken, samen reizen... In het jinjaar kan een jin ook proeven van het leiding zijn.

Leeftijd: 17 tot 18 jaar (6e middelbaar)

Leiding

Leiders en leidsters zijn jonge mensen die in hun vrije tijd zorgen voor sfeer en werking per tak en per groep; ze doen dat door samen met hun leden te spelen en met hen onderweg te zijn. Leiding is verantwoordelijk voor de organisatie en het toezicht tijdens de scoutsactviteiten.

Leeftijd: 18+ jaar